תגובות בישראל: מ"טעות היסטורית לעולם" ועד "כשלון נתניהו"

    שלמה בן יוסף No Comments on תגובות בישראל: מ"טעות היסטורית לעולם" ועד "כשלון נתניהו"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסכם המתגבש עם איראן – רע לישראל. זה כבר קוצנזוס. הימין מחווה את דעתו נגד העולם, השמאל – כדרכו – שולח את החיצים לנתניהו.

    נתניהו עצמו הגיב הבוקר כי "כשמוכנים לעשות הסכם בכל מחיר – זאת התוצאה.

    מהדיווחים הראשונים שמגיעים אפשר לקבוע כבר עכשיו שההסכם הזה הוא טעות היסטורית לעולם. בכל התחומים שהיו אמורים למנוע מאיראן את היכולת להתחמש בנשק גרעיני נעשו ויתורים מפליגים. בנוסף, איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים שבאמצעותם היא תוכל לתדלק את מכונת הטרור, ההתפשטות והתוקפנות שלה במזרח התיכון ובעולם כולו. אי אפשר למנוע הסכם כשהנושאים ונותנים בו מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים למי שקורא גם תוך כדי השיחות "מוות לארצות הברית".

    ידענו היטב שהרצון לחתום על ההסכם חזק יותר מכל דבר ולכן לא התחייבנו למנוע הסכם. כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – וההתחייבות הזאת בעינה עומדת.

    אני אומר לכל המנהיגים בישראל – עכשיו הזמן לשים בצד את הפוליטיקה הקטנה ולהתאחד מאחורי הנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל".

    נתניהו מקפיד על אותה אסטרטגיה שנכשלת פעם אחר פעם

    ח"כ חיים ילין מיש עתיד הגיב ואמר "הסכם הגרעין בין איראן למעצמות הנסגר ברגעים אלו בווינה, הוא הסכם רע. הדיווחים היוצאים מווינה בעייתיים מאד למצבה המדיני והביטחוני של מדינת ישראל ומחובתנו לעשות הכל לשנותם. ראש הממשלה מדבר במשך שנים על האיום האיראני כאיום אסטרטגי של מדינת ישראל, אך גם הפעם נכשל במערכה המדינית. במקום לנהל דיאלוג עם מדינות העולם, בחר ראש הממשלה לנהל דיאלוג עם הבוחרים בישראל, רק בשביל להחזיק שוב בכיסא ולסכן את ביטחון מדינת ישראל.

    נתניהו מקפיד על אותה אסטרטגיה שנכשלת פעם אחר פעם, ניהול הבעיה תוך כדי עימות עם מדינות העולם, במקום להיות שותף מוביל לפתרון הטוב ביותר למדינת ישראל.

    נתניהו מדבר באימונים, ונכשל בזירת המעשים. כותרות, נאומים ומילים יפות לא מובילות לביטחון ותקווה למדינת ישראל. ללא מדיניות ברורה ושיתוף פעולה עם מדינות העולם – מדינת ישראל תמשיך להפסיד בזירה המדינית."

    הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע

    סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מתייחסת לגיבוש ההסכם הסופי בשעות אלה בוינה: "ההסכם הזה הוא הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות איראן. ההשלכות של ההסכם בעתיד הנראה לעין הן חמורות מאוד, איראן תמשיך לפזר את גרורות הטרור שלה לכל עבר, תמשיך ללבות את המזרח התיכון וחמור מכל תעשה צעד ענק לכיוון היותה מדינת סף גרעינית. מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים הדיפלומטים על מנת לנסות ולמנוע את  האישרור של ההסכם."

    הדבר היחיד שמובטח בכל הקשור להסכם עם אירן, הוא שהוא לא יקוים

    השר אופיר אקוניס: "הדבר היחיד שמובטח בכל הקשור להסכם עם אירן, הוא שהוא לא יקוים  ואיראן תמשיך לפתח גרעין שיאיים על שלום העולם כולו. הכותרות, החיבוקים, והחיוכים בוינה היום, מבטיחות כבר מחר דאגה, חשש, וחוסר ביטחון לכלל המדינות במזרח התיכון ולמדינות שחתמו על ההסכם. מצער שבמקום ללמוד מטעויות שנעשו בהיסטוריה הקרובה, ישנם גורמים בקהילייה שחוזרים עליהן״.

    מעל ההסכם הזה מתנוסס דגל שחור

     יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן אומר כי ״הסכמים שמתעלמים מנסיון העבר – מסכנים את העתיד. ההסכם עם איראן ייזכר בהיסטוריה באותה שורה עם הסכם מינכן ועם ההסכם עם צפון קוריאה. ההסכם הזה הוא הסכם שמתעלם מהסכנות הגדולות, הוא הסכם של כניעה מוחלטת לטרור ולאלימות בלתי מרוסנת בזירה הבינ״ל. מעל ההסכם הזה מתנוסס דגל שחור והוא ייזכר בהיסטוריה כיום שחור לעולם החופשי כולו. על מדינת ישראל לדאוג בכל עת ובכל מצב להגן על עצמה ולזכור שאם אין אני לי,מי לי?״, דברי ח״כ ליברמן.

    נתניהו בחר באסטרטגיה של עימות עם הממשל האמריקני

    ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד, בתגובה להסכם המתגבש: ״ההסכם בין המעצמות לאיראן הוא הסכם מדאיג. הוא אמנם מסיג את תכנית הגרעין האיראנית לאחור, אבל התמורה בעייתית הן במה שיש בה – ביטול הסנקציות על איראן והשארתה כמדינת סף גרעינית – והן במה שאין בה, בעיקר פיקוח הדוק יותר  ועצירת התוקפנות האיראנית כלפי ישראל. זוהי עדות לכשלון החרוץ של מדיניות ראש הממשלה בסוגיה שאותה ניכס לעצמו וניהל לבדו, תוך התעלמות מן הביקורת בישראל ובעולם, באמירה השחצנית שהוא יידע לעצור את הגרעין האיראני. נתניהו בחר באסטרטגיה של עימות עם הממשל האמריקני, תוך שהוא פוסע ברגל גסה לתוך הפוליטיקה בוושינגטון, וגרם לכך שישראל לא היתה מיוצגת בלוזאן או בווינה ולא השפיעה על המו״מ ברגעיו הקריטיים ביותר. אינטרסים ישראליים חיוניים נשארו מחוץ לתמונה, ואיש איננו מתייחס ברצינות לאיומים של ראש הממשלה או לביקורת שלו. על ישראל לחדש את הדיאלוג שלה עם הממשל ועם העולם, ולהיכנס למעגל ההשפעה על יישום ההסכם ועל עיצובו מחדש של המזרח התיכון. בנימין נתניהו איננו מסוגל לכך.״

    מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר בעניין הזה

    שר התיירות יריב לוין על הסכם המעצמות: ״זה הסכם רע מאוד אשר סולל מתווה לפיו בעוד 10 שנים איראן תוכל להחזיק בארסנל גדול של פצצות גרעין באישור ובהסכמה של המעצמות. הוא מאפשר לאיראן לשקם את הכלכלה שלה ולייצר עוד טילים. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר בעניין הזה. לא יהיה נבון להיכנס לפירוט פומבי לגבי פעולותיה של ממשלת ישראל, אבל יש לנו בהחלט גם את הכלים וגם את היכולות.״

    דנים בסכנה מאיראן אך מזניחים את הסכנה מהאידיאולוגיה הקיצונית באיזורינו

    חה"כ קסניה סבטלובה ("המחנה ציוני"), מי שכיהנה 13 שנים ככתבת שטח במזרח התיכון מוסרת על הסכם הגרעין שיחתם היום בוינה בין המעצמות לאיראן: "ההסכם בין המעצמות הגדולות לאיראן נחתם ויוצא לדרך וקורם עור וגידים. זאת עובדה שמדינת ישראל ומדינות האזור השכנות צריכות  להתמודד איתה. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שדווקא עכשיו תגביר את הפיקוח על אתרי גרעין איראניים על מנת למנוע הפרות של ההסכם, להתריע ולפעול בזמן. הכוונות האיראניות צריכות להיבחן במבחן המציאות ובמידה ויתברר כי אינם עומדים בתנאי ההסכם  ישראל תצטרך להחליט על דרך פעולה.

    יחד עם זאת, זכוכית מגדלת צריכה להיות מכוונת לא רק לאיראן, שממשיכה לממן ולחמש את ארגוני הטרור ברחבי העולם, אלא גם לגורמים אזוריים אחרים שעומדים מאחורי הפצה של אידאולוגיה איסלאמית קיצונית ומימון של ארגונים סלפיים ג'יהדיסטיים כגון ג'בהת אל-נוסרה, אל-קאעידה בתימן ואגפים שונים של המדינה האיסלאמית. לא רק גרעין איראני מהווה סיכון למדינת ישראל, אלא גם איסלאם סלפי ג'יהדיסטי שסוחף את האזור כולו , בין היתר את השטחים הפלסטיניים ואת רצועת עזה ואף מפעיל מסגדים סלפיים מרחק קצר מהכנסת, בה דנים בסכנה מאיראן אך מזניחים את הסכנה מהאידיאולוגיה הקיצונית באיזורינו אנו ובקרבנו, וכרגיל יתעוררו כשיהיה מאוחר מדי".



    0 תגובות